"אי אפשר להפוך את המדינה לשומרת שבת"

    עמית דניאל 3 Comment on "אי אפשר להפוך את המדינה לשומרת שבת"

    סוער • ח"כ ישראל אייכלר תמה על הניסיונות לתקוף את החכי"ם החרדיים כאשמים בפיסקת בג"ץ בנושא השבת "ואם דרעי היה מגיש התנגדות, בג"ץ לא היה פוסל אותה?" • וגם, למה הוא לא מאמין באפשרות להפוך את ישראל למדינה שומרת שבת?

    ח"כ ישראל אייכלר צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    23:38
    16.05.24
    אבי יעקב No Comments on מתארגנים לקראת חג השבועות? ב'מקס סטוק' תמצאו הכל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ ישראל אייכלר, שוחח הבוקר בתכנית "מהדורת הבוקר" עם מרדכי לביא, על ההצבעה השבוע בעניין התאגיד וגם, איך לא, פסיקת הבג"צ שהותירה את שר הפנים אריה דרעי והנציגים החרדיים בכנסת, המומים.

    תחילה התייחס אייכלר לביקורת שנשמעה מפי עיתונאים חרדים לאחר פסיקת בג"צ, כלפי דרעי "יש עיתונאים חדשים שמנסים להיות פוליטיקאים. היום יש דבר חדש".

    "יש אנשים שהשקיעו הרבה כסף למנוע את חילול השבת בתל אביב. ואנחנו לא מוכנים להצביע בעד שום חוק שמחלק בין חילול שבת מסוים לחילול שבת" אומר אייכלר ובכך פוסל את הצעות החוק שמנסים חברי כנסת מסוימים העולות מעת לעת המתירות חילול שבת חלקי".

    הוא אומר כי הוא מדבר מטעם עצמו וכי הוא לא היה שותף לשיחות ומהלכים בנושא השבת "אני לא הייתי שותף לשום דיון בעניין הזה. יש הנהגה של ראשי הסיעות שיושבים יחד ומחליטים. במקום לתקוף את הבג"צ תוקפים את הפוליטיקאים החרדים. אם אריה דרעי היה מגיש התנגדות לפני חודש, בג"צ לא היה פוסל?" שואל אייכלר ואומר "הרי בג"ץ ביטל את החלטת גדעון סער בעניין השבת".

    "אני לא תלוי באיש זה או אחר" מדגיש אייכלר "אני מסתכל כיהודי חרדי וכנציג הציבור החרדי שצריך לשמור על השבת במקסימום האפשרי".

    לדבריו "אנחנו נאבקים על שמירה של איזשהו צביון יהודי ואין לנו אפשרות להפוך את המדינה לשומרת שבת. אנחנו רק רוצים שכל מי שרוצה לשמור שבת, יוכל לשמור. אצלי בוועדה היו דיונים עם בעלי המרכולים ותמכנו בהם ותמכנו בצד הסוציאלי שלהם. לבוא להאשים את הנציגים החרדים שהם האשמים ולא הבג"ץ?" תמה אייכלר.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מי שם את הנציגים החרדים למזכירו של הקב"ה? המדינה היא חילונית ולא שומרת שבת! תקלטו את זה! זה לא הבעיה או העבירה שלנו, למה אנחנו צריכים כל פעם להיכנס לזה ולעשות לעצמינו תדמית של כפיה דתית? המדינה שלנו לא שונה לצערינו מבריטניה או צרפת, עד שהמשיח יבוא.

      1. עם הדאגה שלך לתדמית וריקוד מה יפית, עוד תגיע להתפקרות מכל מצוות התורה, לא רק ממצוות הוכח תוכיח ודין ערבות!

    2. 2

      בבריטניה וכדומה ביום ראשון ובחגאות סגור